Isnin, 18 Februari 2019

LOVE WORD FROM SURAT CHENTA

18 FEB 2019

Arinie aku nak share 1 ayat yang aku jumpa dalam IG .
aku nie x la jiwang tp just suka simpanan kata2 nie ..
kadang2 ada masa kita akan down dengan orang2 sekeliling kita ..
pada aku bila aku baca kata2 nie , boleh bagi minda kita lebih fikir positif .

Hati manusia ini, tak ada satu pun yang boleh kita pegang .
Hari ini boleh jadi dia sayang , esok lusa sudah bertukar jemu dan benci.
Kerana itulah dalam bab hati dan perasaan , kedudukannya harusnya disederhanakan. 
Dan yang lebih utama , disandarkan kepada Allah . 
Bertemu kerana Allah , berpisah kerana Allah .
Bertemu dalam redha  , berpisah juga dalam redha .


kita kena terima semua yang terjadi telah ditentukan.
Hanya Dia yang lebih tahu mane terbaik untuk kita.
kita hanya perlu yakin ..
mungkin lambat tp pasti ada keindahan dalam setiap perjalanan..


write with love
kimiko 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan