Jumaat, 1 November 2013

TANDA2 SAKIT....

hari nie saya terbaca tentang tanda2 sakit... just nak kongsi jer .. leh cpat cari ubat... in sha allah semoga pengkosian ini menolong sesama kita ok...

Tanda-tanda sakit yang selalu kita rasakan berhubung kait dengan fungsi badan yang lain. Bacalah untuk menilai sejauh mana kesihatan diri anda kerana informasi ini cukup bagus sebagai bahan rujukkan. Apa apa pun, kalau ada masalah dengan tubuh badan cepat-cepat lah pergi ke klinik atau hospital walaupun sakit hanya datang sekejap saja kerana mungkin dengan datang sekejap adalah untuk memberi clue/hint yang kita ni sebenar nya sakit.

Maksud Tersembunyi Daripada Tanda-tanda Sakit Di Badan

1. MATA (Bertindak balas dengan keadaan hati).
a) Mata menjadi merah : Hati mengandungi paras toksin yang tinggi. Mata menjadi merah menandakan badan kita sedang dalam proses pembuangan toksin.
b) Mata menjadi kabur : Sering berlaku pada waktu pagi. Menandakan proses penyeimbangan hati sedang berlaku.
c) Keluar tahi mata : Fungsi hati lemah, pembuangan toksin sedang berlaku. Ini juga menunjukkan badan mengandungi asid berlebihan.
d) Keluar air mata : Gangguan emosi yang bersangkut dengan hati atau bebanan kerja
e) Ketegangan mata dan kelopak : Tekanan perasaan kerana tidak puas hati atau bebanan yang berat.
2. HIDUNG (Hidung mempunyai hubungan rapat dengan paru-paru dan kerongkong).
a) Selesema : Proses pembuangan toksin di bahagian kerongkong. Badan mengandungi asid berlebihan (biasanya suhu badan meningkat).
b) Hidung sumbat : Paru-paru mengandungi toksin yang berlebihan. Proses menyeimbangkan masalah alahan hidung.
b) Bersin
i) Proses membuang toksin di bahagian kerongkong.
ii) Proses menyeimbangkan masalah alahan hidung.
3. BATUK
a) Batuk keluar kahak : Proses membuang toksin di bahagian kerongkong.
b) Batuk tanpa kahak : Paru-paru mengandungi toksin yang berlebihan. Biasanya kahak pekat keluar selepas beberapa hari memakan RG.
c) Batuk dan berasa gatal di kerongkong : Proses membuang toksin di bahagian kerongkong dan paru-paru, biasanya berlaku pada orang yang banyak merokok atau terdedah kepada udara yang tercemar.
4. KERONGKONG
a) Kerongkong kering. Proses membuang toksin sedang berlaku di seluruh badan. Ini adalah tanda bahawa badan kita memerlukan banyak air untuk membuang toksin.
b) Sakit kerongkong. Seperti di atas. Paras keracunan lebih serius.
5. BIBIR (Berkaitan dengan fungsi sistem penghadaman)
a) Bibir pucat
i) Sistem penghadaman yang lemah.
ii) Perut mengandungi angin.
iii) Kurang darah yang disebabkan oleh sistem penghadaman yang kurang sempurna dan mengakibatkan kekurangan zat besi. Sepatutnya diperkuatkan fungsi penghadaman dahulu dengan RG sebelum memakan zat besi.
b) Bibir kering dan pecah. Perut mengandungi banyak bahan toksin.
6. MULUT DAN LIDAH : Berkaitan dengan fungsi jantung dan sistem pengedaran darah.
a) Lidah atau gusi bengkak, sakit : Menunjukkan jantung mempunyai masalah, seperti lemak yang berlebihan, injap menjadi lemah, saluran koronari tersumbat dan lain-lain lagi.
b) Lidah, tisu mulut atau gusi menjadi pecah-pecah (ulser). Menandakan darah mengandungi asid berlebihan.
c) Mulut berbau busuk . Proses penyeimbangan fungsi perut untuk pembuangan toksin.
7. TELINGA: Berkaitan dengan buah pinggang.
a) Telinga terasa tersumbat : Buah pinggang mengandungi toksin berlebihan.
b) Telinga berdengung : Sedang merawat buah pinggang yang lemah.Biasanya tapak kaki terasa sakit ketika bangun pagi dan sakit itu hilang setelah berjalan-jalan.
8. KULIT Berpeluh :
a) Peluh masin : Badan mengandungi lebihan asid urik.
b) Peluh berbau : Badan menyingkirkan toksin melalui perpeluhan.
9. RUAM DAN BISUL : Badan menyingkirkan toksin yang berlemak dan toksin yang tidak larut dalam air.
10. KULIT GATAL DENGAN RUAM : Proses menyingkirkan toksin melalui kulit akibat terlalu banyak memakan ubat yang mengandungi bahan kimia.
11. KULIT PECAH DAN BERAIR : Proses pembuangan toksin yang larut dalam air.Sapukan serbuk Ganoderma pada kulit berkenaan.
12. RAMBUT GUGUR : Menandakan fungsi buah pinggang yang lemah. Selepas proses gugur, rambut akan tumbuh semula dengan lebih sihat dan subur.
13. SENDI-SENDI, TANGAN DAN KAKI
a. Sakit Sendi
i) Rasa panas. Menunjukkan terdapat luka di bahagian sendi berkenaan dan tanda- tanda penyakit pirai (gout).
ii) Tidak rasa panas Tanda-tanda sakit lenguh (rheumatism).
iii) Sakit di bahagian bahu. Menandakan saluran darah telah menjadi keras dan fungsi metabolisme tidak seimbang.
b) KEBAS TANGAN : Pengaliran darah di bahagian atas badan tidak lancar.
c) KEBAS TANGAN KIRI DAN LENGAN : Tanda-tanda lemah atau sakit jantung. Jika rasa kebas menjadi sakit di bahagian lengan dan kekal di sana, ini menandakan serangan sakit jantung mungkin berlaku.
d) KEBAS KAKI : Pengaliran darah di bahagian bawah badan tidak lancar.
e) SAKIT TAPAK KAKI : Menandakan buah pinggang lemah. Biasanya disebabkan oleh kekurangan senaman dan duduk terlalu lama.
f) SAKIT TUMIT KAKI : Menunjukkan kelemahan fungsi alat kelamin.
g) RASA PANAS DI TAPAK KAKI : Penyeimbangan fungsi buah pinggang akibat lemah tenaga batin.
h) GATAL DI CELAH-CELAH JARI KAKI : Menunjukkan tanda awal penyakit kaki busuk (Hong Kong Foot).
14. TANDA-TANDA DALAMAN
A. KEPALA. Secara amnya, segala tindak balas yang berlaku di bahagian kepala mempunyai kaitan dengan sistem pengaliran darah, jantung dan saraf otak.
B. PENING/SAKIT DI BAHAGIAN DEPAN KEPALA Menandakan sakit tekanan jiwa (neurosis) akibat bebanan mental dan banyak berfikir.
C. PENING/SAKIT DI BAHAGIAN BELAKANG KEPALA
a) Bahagian atas . Menunjukkan penyakit tekanan darah tinggi.
b) Bahagian bawah (tengkuk). Menunjukkan penyakit tekanan darah tinggi atau tekanan darah.
D. SAKIT KEPALA DAN RASA GAS KELUAR DARI TELINGA :Menandakan penyakit migrain.
E. BISUL TERJADI DI KEPALA Tanda pembuangan toksin sedang berlaku. Kadang-kadang dikaitkan dengan penyakit migrain.
F. RASA PENING YANG MEMUSING Tanda kurang darah atau pengaliran darah tidak lancar.
15. MULUT/KERONGKONG/LIDAH
a) LOYA/MUNTAH . Tanda penyakit lelah. Pembuangan bahan toksik dari bahagian perut.
b) MUNTAH DARAH
i) Darah merah : Pembuangan tisu yang sudah rosak di bahagian kerongkong dan
ii) Darah hitam: Pembuangan tisu yang sudah rosak di bahagian perut; misalnya penyakit ulser.
16. LIDAH RASA TEGANG DAN PENDEK : Tanda sakit jantung.
17. KELUAR AIR LIUR YANG PEKAT . Proses pembuangan toksin dari kerongkong akibat jangkitan kuman
18. KENCING
a) KERAP KENCING Menunjukkan buah pinggang mengandungi kotoran
b) AIR KENCING BERKAPUR Menunjukkan penyakit batu karang dalam buah pinggang.
c) AIR KENCING BERMINYAK : Menunjukkan buah pinggang mengandungi kotoran berlemak.
d) AIR KENCING PEKAT BERWARNA COKLAT : Menandakan proses pembuangan toksin sedang berlaku.
e) AIR KENCING BERDARAH : Penyakit batu karang atau buah pinggang luka.
19. BUANG AIR BESAR
a) CIRIT-BIRIT/KERAP BUANG AIR BESAR : Membersihkan kotoran/keracunan dari usus besar. Cirit-birit dengan serta merta selepas memakan RG, menandakan penyakit barah di bahagian usus besar.
b) SEMBELIT: Membersihkan toksin dari usus kecil.
c) NAJIS BERDARAH
i) Darah merah : Masalah penyakit buasir atau barah di bahagian usus.
ii) Darah hitam: Masalah penyakit ulser perut.
d) NAJIS BERWARNA HITAM : Menunjukkan proses pembuangan toksin di bahagian usus sedang berlaku.
20. BADAN
a) RASA SAKIT : Secara amnya, segala kesakitan badan adalah disebabkan saluran darah.
i) Sakit menyucuk : Proses menyeimbangkan urat saraf.
ii) Sakit sengal: Menandakan luka di dalam badan.
iii) Sakit menyentap: Proses menyeimbangkan urat saraf yang berkaitan dengan organ-organ badan.
iv) Sakit menegang : Proses melancarkan pengaliran darah.
b) BADAN TERASA BERAT/ MALAS/ LENGUH . Badan mengandungi asid yang berlebihan. Proses penyeimbangan
c) BADAN TERASA PANAS . Badan mengandungi asid yang berlebihan. Ini menandakan badan memerlukan banyak air untuk menjalankan proses pembuangan toksin.
d) BADAN TERASA RINGAN : Menandakan badan segar dan proses awet muda sedang berlaku.
21. RASA TAKUT MENGEJUT : Lemah fungsi buah pinggang. Tenaga batin lemah.
22. CEPAT NAIK DARAH/MARAH : Fungsi hati lemah. Tekanan darah tinggi.
23. RASA BIMBANG DAN TAKUT : Sistem paru-paru yang lemah.
24. RASA SERONOK ATAU BIMBANG TANPA SEBAB :
a) Sistem jantung yang lemah.
b) Sistem saraf otak yang lemah.
c) Masalah pengaliran darah.
25. SUKA BERFIKIR DAN BERKHAYAL : Sistem penghadaman yang lemah.
- See more at: http://fuh.my/maksud-tersembunyi-daripada-tanda-tanda-sakit-di-badan/#sthash.pbYv5tyj.dpuf

Isnin, 2 September 2013

RADIGLOW

RADIGLOW

Kenapa anda mesti pilih RADIGLOW sebagai supplement tambahan anda??

● Jawapannya kerana RADIGLOW merupakan Produk Pertama yang lengkap mengandungi semua keperluan tubuh badan anda untuk kesihatan dan juga kecantikan. 1001 khasiat dan kebaikan hanya dalam 1 produk.

● Kandungan RADIGLOW terdiri daripada RAMUAN PREMIUM yang terpilih dari sumber-sumber berikut seperti ASTAXANTHIN L-Glutathione, Hydrolyzed Fish Collagen, Vitamin C dan juga Blackcurrant Extract.

● Didatangi dalam bentuk bungkusan kotak yang Eksklusif mengandungi 2 botol RADIGLOW yang mudah untuk ditempatkan di rumah dan juga di bawa kemana sahaja seperti di dalam handbag bagi kaum wanita

● Cara penggunaan yang sangat mudah. Berbentuk Tablet yang boleh dikunyah atau terus ditelan dengan rasa enak Blackcurrant/ Beri. Hanya perlukan 2 tablet Radiglow setiap pagi dan anda akan tampil sihat dan menawan dari hari ke hari.

HARGA JUALAN
1 KOTAK RM180 (S/M)
1 KOTAK 190 (S/M)
PERCUMA Skin Regenerative Serum bernilai RM 59
PERCUMA POS LAJU

BERMINAT PM SAYA N ORDER..
DIJAMIN BERKESAN....

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=195843753924637&set=a.195843633924649.1073741850.100004970407557&type=3&theater



Selasa, 11 Jun 2013

cinta terakhir......

terputus cinta memang menyedihkan ..
harus di ingat bahawa perpisahan itu ditentukan oleh jarak dan masa
kalau bersedih kerana cinta terhalang dan tidak kesampaian..
anggaplah kesedihan itu seperti hujan...
walau lebat atau lama sekali pun akan reda juga...

masih memerlukan kekuatan

hampir tenang persaan aku...
hari nie aku ternampak gambar die nan kwan die... kak yayang kot...
terus aku rse nak nangis ....
rindu sgt2 kat die....
xrindu ke die kat aku??


pe yang perlu aku wat skang??
aku nak sgt2 msj die or col tp aku x blh...
dah jnji nan die....

aku cuba... aku doa bg hati die terbka balik....
mcm ne aku nak blagak tng ???
mcm die.... klu boleh nak lari dah lme aku wat.. tp....
aku msh blum mampu wat sume nye sndri...

ya allah kuat kan la hamba mu ini..
aminn....


sayang kamu ....
kimiko


Ahad, 9 Jun 2013

mencari semangat yang hilang

saat baca msj yang awak antar... hilang semua semangat saya...
xpernah terfikir yang kita akan berpisah....
walaupn sya pernah katakan dlu tp saya x skuat itu untuk meninggalkan awak...

untuk bangkit sya memerlukan masa..
dan untuk menerima keputusan yang awak buat pon sya kne ambil masa untuk terima nya...

hanya tuhan sahaja yang tahu ape yang aku ase ...
setiap kali terpk pe yang aku bce di msj 2...
pasti kan ade air mata yang akan kluar ...

bahagia yang huanya singgah sekejap di dalam hidup aku....
banyak sgt kekurangan aku..
maaf kan saya sbb wat awak ase kkurangan,...

saya sentiasa sayang awak ape adenya awak...
saya hanya ingn kan sediakit perhatian dripada seseorng yang saya sayang...
itu sahaja...

saya akan cuba cri kekuatan itu dengan semnagt yang masih tinggal...

semoga kita dapat bersama lagi..
saya akan tgu sampai awak maaf kan saya dan boleh terima saya dalam hidup saya..

sayang awak selamanya...

Khamis, 16 Mei 2013

MUST BE STRONG......

he already left to go to u.k...
just pray that he will always success n strong to fight with the fate....
i don't want he think of me... 
don't want anyone hurt about me...

i just want to have my own way ...
enough when someone say that to me..
it feel like that i am to dependent to her..
she , first make me feel like that...
she says want to take care of me when she already work..
but.. says just say.... 
i don't need anything.. just want to be with you..

you already change your self...
mybe coz enviroment right??
i'ok....
i will do it by my self...
never want to depend on you anymore..
it hurt me when you says that you 'hate me'....

from that night until now... even it already past but it always in my mind...
to difficult to me to erase it from my mind...

now i just want to do anything coz my self...
i want to get what i dream from child until now become true..
i will work hard to get that...

FIGHTING2..... I WILL NEVER GIVE UP TO GET WHAT I HAVE DREAM......



Jumaat, 19 April 2013

BERUBAH LAGI


makin lme mkin berubah...
atau aku ke yang berubah??

kau ke salah atau aku ke yang salah...
knp kta x mcm dlu lg...?
dlu klu kau bz cmne skli pon ko still akan col aku.. wlpon skjap...
skang??
hnya ckap jer...
msj pon dah x...
dah xde kta2 dri kau yang membuatkan aku rse warm...

tmak ke aku?? hnya perhatian dripada kau yang aku nak...
tgk psangan lain memberi kata2 semangat kepada pasanganya ..sweet sgt..
kta???
mkn lme mkin jauh..
x mustahil akan terpisahkan....

untuk aku berpisah drpada kau adlah 1 seksaan.. tp kau... hnya membiarkan.. adakah itu bermakne aku x bermakna ag pada kau??//
mne pergi kekash hati aku yang dlu.. yang sentiasa ade untuk aku.. sntisa menberi kta2 sngat untuk aku,,,

adalah perkara sekelilingan mebuatkan kau jdi bgtu??
hnya aku doa yang terbaik je buat kta berdua..
harapan untuk menjadi sahabat hnya la angan2 shaja....
xmungkin kta berdua boleh jd shabat kan....

kau hnya mencri aku ble kau ssh...ble kau sng kau tinggal aku...
klu 2 la kau skang.. aku xksh klu hilng kwan..

aku akan mencri kekuatan aku sndri,.,,
ingatkan akram je wat aku cm2...kau pon sme.. xpelu la kau membnci die sdngakan kau jgak wat perkara yang sme kpda aku,,

skit jer lg aku akan cbe ubah masa depan aku... akau tau kau xperlukan aku pon....

bkan aku nak pk negtiive. tp dah sllu sgt jd cmnie..
klu kau jmpa kwan2 kau..kaun tnggl aku..
cm aku nie x wjud je kan......

semoga allah meberikan aku kekuatanNYA,....


Sabtu, 23 Mac 2013

THANK YOU....

hari nie setelah sekian lame kta berkawan..
aku x sngka yang aku nie hnya la seorng yang selalu menjatuhkan kwan nye..

hari nie bru kau ckap kat aku yang aku nie selalu menjatuhkan semangat kau...
xsngka , selma aku berkwan nan kau 2 yang kau rse ktka bersama aku,,,
salah rupa nya aku bersama kau...
pasti aku hanya membeban kan kau kan...
menyusahkan kau kan,.,

setelah ape yang aku wat tuk kau,
setelah pe yang kau mnx tlg aku,
setelah ape yang aku cbe tuk hbungan nie...
xsangka kau rse begitu..

hari nie aku ase kta ptt berpisah..
kebrukan aku xkan beri makne pada kau..
aku kan membebankan kau...

jahatnya aku kan...
slah aku tgur kau,
semua slh aku...
kau je yang sentiasa betul..

pergi je la dri aku,,,,
aku rse yang 2 terbaik....






Khamis, 31 Januari 2013

TERHARU SGT2......

THANK GUYS.....

to: giey abd rahman, sarah, liza , ila, atin , ecah and azny...



GUYS YOU 'RE THE BEST.... THANK SGT2...N HAPPY SGT2....
sbb aku dpat  kengan paling berharga pada tahun ini...
n kngan paling bermakna pada tahun ini..
thank sgt2 sbb korng snggp redah ujan smta2 nak beli kek tuk hari lahir aku yang bakal menjelma x lme ag...
mmg x sngka la korng nak smbut pada hari nie

31.1.2013...
adalah satu tarikh yang akan aku  ingt smpai ble2...
thank tuk yang join n komplot tuk kne kan aku...
hahahaha..
WAKENABEB!!!!!!!!!!!!!!

tuk pertama kali nye aku....... MALU... bila korang sume nyanyi lagu tuk aku.....
malu siot.....rmai sgt yang tgk..heheheh..
time 2...mcm2 ase ade.... terharu, risau mcm nak kne something..hahahaha....

DAH la mcm2 drama kuar..merajuk la..pujuk memujuk la.
tarik menarik la....
kra ringan gak la aku kan korng leh tarik aku...hahahha

AND
for the first time in my life,
aku kne baling ngan telur derrr...PLEPEK  atas rambut aku....telur mahal lak 2..OMEGA 3...
korng nie xbek tau mmbazir...2 kan amalan syaitan...
tp sekali sekala x pe la kot...
hahahahhaa.....
TERBAIK LA....N SAKIT LA...

xckup nan telur kne lak tepung...kan muka aku dah putih.....
aduiiiiii.....
habis la kecomelan aku...\hahahaha

dah la 2...ble telur + tepung = keras la....
hahaha..keras kut rmbut aku...
n aku pon pe ag, ltak la kat rmbut atin...hahaha..
baru sme2 keras....

pnt la aku mlm nie berkejar-kejran nan korng...
2 pon sbb nak blas dndam..hahaha
teringat mse time aku kne kan org...
tp ari nie SUDAH TUKARLAH....
aku plak yang kne...

HAPPY SGT2,...
THANK SGT2 SBB pernah wat aku ase pernah smbut hari lahir....
n yang nie hari lahir yang paling meriah....
n berlari2 dari tingkatr 4 and tingkat 3...
penat siot....

LOVE U ALL...
HOPE OUR FRIENDSHIP WILL STRONG TO THE END.....

THANK TO: GIEY, SARAH, LIZA, ILA, ATIN, ECAH DAN IZANY./......






SUATU KETIKA DAHULU.......

Dalam hidup kita tuhan akan bagi kita peluang untk berjumpa dgn org yg betul2 sayang kita .... tp hnya sekali .. tak kiralah keluarga , keksaih atau sahabat sekalipon....

sekiranya kita leka kita akn kehilangannya buat selamanya ...tapi.... kita tak pernah tahu siapa orangnya jika kita sendiri tak pernah sdar dan tak pernah coba untuk menilai kehadirannya... 

mungkin setelah segalanya berlalu kita mula sdar dan mungkin kita tak berpeluang memilikinya lagi....