Sabtu, 6 Oktober 2012

Beautiful Memories.....


Mgu nie mmg best gler la...hehehe....

nah tau knp?
jommmmm cerita.....hehehhee

DAY 1........

Gotong- Royong Kamsis..........

Pagi kul 5.30 kmi tlah dikejutkan dengn bnyi pmbesar suara...
nak tau npe.? sbb kami kne trun tuk solat subuh berjemaah la....hehehehe..
mlas gler la nak g......
tp ape nak wat...kwan2 ku bek2 blka..mngajk aku ke pusat islam...hehehe..
dgn ngtuk ag...aku pon bersiap then g......
pai p.islam....
yang hanya ada..dak2 junior jer....
mne senior????? pelik kan...
mcm besa la..senior mmg wat pale ckit..mlas nak trun n sbnarnyer x bgn ag..hahahaha
ye la hari2 cti kan..mmg sodap la tdo.....
riuh-rendah sbb nak kjutkan senior yng liat2 nie bgun....
cian JPK....

tp pgi 2 hjan jer...sjuk nyerrrr..n sdp klu dpat tarik slimut....
tp nak wat cmne de gtong-ryng...huhu.....

tp pgi 2 mmbuatkan perasaan aku TENANG se TENANG nyer....
dgn zkir2 yang berkumandang...
masyallh...indah sungguh pgi itu....
sgt mnyenangkan...
skali skala wat cm 2 pon ok gak..
xla kta org tdoo je pai ptg....ye la cti la katakan....hehehe..

lpas best jer ...perasmian tuk GOTONG -ROYONG N SUKAN KAMSIS... 
kami diberi mkn ...( sarapan  pagi )...
mkan bihun goreng jer.....ok la kan....

lpas mkn kmi diberi tgas tuk bershkan kwasan...
kmi wat cucian kat blik air....hehehe...
wlpon blik air dah bersh..kmi ttp beshkan..
bab sndri mau gne kan..so ok jer...
yang x bestnyer peraltan x ckup...
xpat men air n buih lme2....
hehehehehe.....
dah la ade yang jatuh time cci blik air...hahahaha..cian2..
ckit ye kak...
lpas abis wat ccian terus dpat knci n blik blik......
so ape ag..berht n tdo spuas2nyer...

nie aku serta kan gmbar time wat GOTONG -ROYONG........

                                                                          ngah siram air...


                                                         bilik air yang bru sdh di berus.......

                                                                   siram jgn x siram....


                                                           men2 air la 2.....
                                                                           






Khamis, 4 Oktober 2012

JUST GO........


daripada mmbnci lbh baik pergi ....
mngkin 2 akn mmbuatkan ku skit..
tp biarkan skit itu ada smntra mncari pnwar ..
biarkan aku sndri mnjalani hari2 ku..tanpa kau di sisi..

aku sdr bnyak kngan yang telah ada antra kta selama kta berkwan...
byak jga dugaan yang kta tmph slma berkwan..
ssh sng kta,,hnya kta tau...
tp mngkin lpas nie..
kamu x perlu tau skitku lgi...
ku akan sntiasa mndoakan yang tebaik tuk kamu...

jgn hnya pk skit sndri..ku jga trut mrsa sbgai mne kamu rse..
kamu hnya ckap yang ku x pk pe yang kmu,,, kamu slp..
ku x pernah mngiyakan pe yang kmu ckap sbb ku bkan sllu dpat dgr kamu mrah...
xpe untuk aku,,,hnya ingn mndgar pe yang kmu rse..sbb kmu x pernah lg crita pe yang kamu ase...
aku bkan yang tebaik tuk kamu...

hnya disebbkan cmbru ..kau jauhkan dri dripda aku..
ckp la...
kamu xperlu lg mnjga persan ku lg..
ckup la...
slma nie..

bkan aku x mhu brubah..
tp cra kamu lyan aku..mbuatkan aku skar tuk brubah..
kamu dah x pernah ade mse tuk aku...
aku hnya manusia biasa yang sntiasa mrsa sunyi tnpa tmn di sisi..
tp ku hnya blh sbr..
tp kau trus nan perngai baru kau..

aku tau kau skang pasti mrsa sgt mnyesal krna pernah berkwan nan aku kan..
n skang aku x pkse kau still nan aku..
hnya untuk mmbnci aku,,
aku hnya mahu kau pergi krna aku msh syg hbngn yang prnah kta bina..

satu je aku nak kau tau..
YOU HURT ME SO MUCH FROM THE DAY U COME OUT FROM RECRUT......
BUT TODAY...
JUST GO FROM ME IF U DON'T WANT ME ANYMORE..
TINGGALKAN AKU...
KAU XKAN MERANA LG...
THANK FOR EVERYTHING....

FORGIVE ME FOR THE THING THAT I HAD SAY TO U.....







Khamis, 27 September 2012

UNTUKMU....



dah dkt 2 ari kta x bertgur spe kan...

bkan sja aku hendak membiarkan kau keseorngan menempuhi hari2 mu..

krna aku thu mngkin kau mmrlukan ssorng tuk berada bersama mu..

tp ku jga tahu , rkan2 mu pasti bisa mmbuatmu bhagia...


tidak menghbngimu tidak bermaksd aku tidak mengambil berat tntng mu..

wlpon sdkit mklumat tntng mu yang ku thu..

ckup buat ku ..

aku hnya bisa berdoa untuk mu..

smga hari2 yang dilalui oleh mu..dipermudahkan oleh Nya..

insyallh..


terlalu bnyak aku mykiti mu kan..

aku tidak pernah mmnta perpisahan dri mu..

tp jka..kau rsa itu yang bisa buatmu bhagia n x skit lagi..

aku akan mlpaskan mu ..sbgaimana..aku mngambil mu dahulu..

untuk menjadi kawan dan teman baik untuk dri ku..


b arkan aku mngis skrang..

skrng2 nya..aku bhgia mlihat mu gmbira..

hanya itu doaku setiap hari untuk mu..


aku bkan kwan yang terbaik untuk mu..

tetapi telah ku cba untuk mnjadi terbaik umtukmu..

aku ingn mnjdi kwan tmpat kau mngdu..

meluahkan ape yang kau rse smasa kau bkerja...

kwan yang sllu bersama mu...

mnjgamu semampu aku,,,

tp ku thu..itu dhulu sblm kau mmulakn dpat krja...

tp skang ku tahu kau tlh mmpu mjga dirimu

skang sdh berbza kan..


hnya buat dirimu bhgia..perduli kan ku..

ku x bisa mmbuat mu bhgia lgi..


maafkan aku..atas kelemhan ku...

jika ade yang lbh baik dripda aku...

pada ku seorng kwan akan ade bersamanya sewaktu die ssh atau sng...

tp skng.....

kau mngkin perlu mncari kwan yang akn sntiasa mnjaga, mnyokong mu smsa ssh dan sng...

terima kasih atas perhatian dan kesabran yang telah kau berikan pada ku..



THANK ATAS SEGALA- GALA NYA,,,

JAGA DRI MU ...

AKAN KU DOAKAN YANG TERBAIK UNTUKMU.....

SAYANG SAHABAT TERBAIK KU SELAMANYA...

Rabu, 30 Mei 2012

RAHSIA SOLAT AWAL WAKTU (2)

hehehe....
smbngan yang seterusnye...
blh plak cm 2 kan...
heehehe...


WAKTU ZUHUR

warna alam sterusnya berubah ke warna hijau ( isyraq & dhuha ) dan kemudian warna kuning menandakan masuknya waktu zohor. spektrum warna pada waktu ini bersamaan dengan frekuansi perut dan hati yang berkaitan dengan sistem penghadaman . warna kuning ini mempunyai rahsia yang berkaitan dengan keceriaan . jadi mereka yang selalu ketnggalan atau terlewat zuhurnya berulang- ulang kali dalam hidupnya akan menghadapi masalah perut dan hilang sifat cerianya . contohnye : klu org yang skit perut ceria ker??


WAKTU  ASAR


kemudian warna alam akan berubah kepda warna oren , iaitu masuknya waktu Asar di mana spektrum warna pada waktu ini bersamaan dengan frekuansi prostat , uterus, ovari, dan testis yang merangkumi sistem reproduktif . rahsia warna oren ialah kreativiti. orang yang kerap meninggalkan waktu Asar akan hilang daya kreativitinya dan lebih malang lagi kalau di waktu asar ni jasad dan roh seseorang ini terpisah ( tidur ye) . dan jangan lupa , tenaga pada waktu Asar ini amat diperlukan oleh organ-organ reproduktif kita.



WAKTU MAGRIB 


menjelang waktu Magrib , alam berubah ke warna merah dan di waktu ini kita kerap dinasihatkan oleh orng2 tua agar tidak berada diluar rumah . ini kerana spektrum pada waktu ini menghampri frekuensi jin dan iblis ( infra - red) dan ini bermakna jin dan iblis pada waktu ini amat bertenaga kerana mereka resonan alam . mereka sedang dalam perjalan seelok- eloknya berhenti dahulu pada waktu ini ( solat Magrib la dulu ) kerana banyak interferens ( pembelauan ) berlaku pada waktu ini yang boleh mengelirukan mata kita . rahsia waktu magrib atau merah ialah keyakinan , pada frekuensi otot , saraf , dan tulang.


WAKTU ISYAK 


Apabila masuk waktu Isyak , alam berubah ke warna indigo dan seterusnya memasuki fasa kegelapan . Waktu Isyak ini menyimpan rahsia ketenteraman dan kedamaian dimana frekuensinya bersamaan dengan sistem kawalan otak .mereka yang kerap ketinggalan Isyaknya akan selalu berada dalam kegelpan dan sebetulnya , inilah waktu tidur dalam islam . tidur pada waktu ini dipanggil delta dimana keseluruhan sistem tubuh berada dalam kerehatan .

 selepas tengah malam , alam mula bersinar kembali dengan warna putih , merah jambu dan seterusnya ungu dimana ianya bersamaan dengan frekuensi kelenjar pineal , pituitari , talamus dan hpotalamus. tubuh sepatutnya bangkit kembali pada waktu ini dan dalam islam waktu ini dipanggil Qiamullail.
begitulah secara ringkasnya waktu solat dengan warna alam.manusia kini telah sedar akan kepentingan tenaga alam ini.

semua dicipta untuk menyerap tenaga-tenaga alam ke sistem tubuh.....



just nak kongsi....
ape yang baik kta patut share kan...
hehehee....
semoga lebih banyak tenga kita dpat serap k....

sampai disini sja ...

RAHSIA SOLAT AWAL WAKTU

hari nie aku terbace 1 artikle yng menarik..bagi ku...

n terase plak nak share ....

setiap peralihan waktu solat sebenarnye menunjukkan perubahan tenaga alam ini yang bleh diukur dan dicerap melalui perubahan warna alam....fenomen perubahan yang tidak asing bagi mereka yang terlibat dalam bidang fotografi





PADA WAKTU SUBUH


Alam berada dalam spektrum warna biru muda yang bersamaan dengan frekuensi tiroid yang mempengaruhi sistem metabolisme tubuh .

jadi warna biru muda atau waktu subuh mempunyai rahsia berkaitan dengan penawar / rezeki dan komunikasi.
mereka yang kerap tertinggal waktu subuh nya ataupun terlewat secara berulang - ulang kali , lama kelamaan akan menghadapi masalah komunikasi dan rezeki .

ini kerana tenaga alm iaitu biru muda tidak dapat diserap oleh tiroid yang mesti berlaku dalam keadaan roh dan jasad bercantum ( keserntakan ruang dan masa ) dalam erti kata lain jaga daripada tidur. disini juga dapatkita cungkil akan rahsia diperintahkan solat di awal waktu..

bermulanya saja azan subuh , tenaga alam pada waktu itu berda pada tahap optimum .tenaga inilah yang akan diserap oleh tubuh melalui konsep resonan pada waktu rukuk dan sujud . jadi mereka yang terlewat subuhnya sebenar sudah mendapat tenaga yang tidak optimum lagi...



SAMPAI DISINI DULU K..
NANTI KITA SAMBUNG CITE AG....

DAAA  SUME.....

Jumaat, 18 Mei 2012

SEDIHNYER.....

 hari nie ari terakhir aku berada kat penang....
sok aku dah blik taping...
SEDIHHHHHHHHHHHHHHH......


DAH hampir 6 blan aku duk kat umah mkcik aku...
smbil2 aku kmas brng2 aku, hiba jer hati aku ase...
syang nye nak tnggl blik yang dah besa aku diami selama 6 blan nie..


waaaaaaa......................
cme berharap aku x nangis dpan mak jang aku jer sok...


MAK JANG terima kasih sebb jaga anis...
mungkin anis x berani nak ckap depan2 tp anis sgt hargai pe yang mak jang wat..
jga mkan minm anis  n kdng2 tlg bsuh baju..
hehhee
malu la....
TERIMA KASIH SGT2 ANIS UCAPKAN...


nnti msti rndu kat makjang n bdk2 dua org 2 ...hehehe...
thank sbb jga org..you 're very supporting person..i very like it...
like have a sister...cos with u i can story anything what happen at my practical..hehehe
u 're always story about your work...have a great time that can share our story right...
thank you so much....


hope can stay with u again. 


n i also will MISS all pratical trainer...
they aslo VERY SUPPORTING...






 I WANT TO SHOW YOU MY AUNTY( MAK JANG ) N 2 LITTLE COUSIN..









 N SOME PICTURE WITH THE STAF & TRAINER AT JUB UTARA



   
                                      WITH A STAF N TRAINER




                                WITH KAK MARDIA N FAIZIERA 




AT PIZZA HUT..... THANK YOU GUYS.....